Juliƫtte Oskamp

Voor JuliĆ«tte begint goed werken bij goed voelen. Werkgeluk is voor haar geen bijzaak, maar een prioriteit. Ze helpt organisaties om een cultuur te creĆ«ren waarin iedereen zich welkom voelt, grenzen worden gerespecteerd en samenwerking vanzelfsprekend is. ā€œHet geeft me enorm veel energie als mensen bewust worden van hun gedrag en daardoor stappen kunnen zetten in hun ontwikkeling. Het is mooi om daar een bijdrage aan te leveren.ā€ En komt JuliĆ«tte ergens binnen waar van alles tegelijk speelt? Dan duikt ze erin met volle overtuiging Ć©n een positieve vibe. Brandjes blussen, overzicht creĆ«ren en mensen in beweging zetten - dĆ”t is waar ze het voor doet.

Susanne de Wilde

Van niets iets maken: dƔƔr is Susanne goed in. Heeft een klant nog geen structuur? Dan zorgt zij dat die er komt. En snel ook. Met haar kennis van arbeidsrecht en verzuim legt ze een stevige basis waar je op kunt bouwen. Ook duikt ze graag de diepte in. ā€œIk wil altijd eerst begrijpen wat er Ć©cht speelt voordat ik in actie komt. Geen snelle conclusies, wĆ©l praktische oplossingen en eerlijk, objectief advies.ā€ Susanne denkt verder dan de standaard en zoekt net even achter de komma. Zo weet je dat het Ć©cht goed geregeld is.

Els Kip

Els vertaalt strategische doelen naar effectief HR-beleid, versterkt organisatieontwikkeling met heldere personeelsplannen en houdt scherp toezicht op verzuim en dossiers. Ze houdt zich dus bezig met Ć”lles wat bij HR komt kijken. ā€œMaar van HR-thema’s als duurzame inzetbaarheid, employee journey en werkgeluk krijg ik de meeste energie. Ik word er blij van als ik echt verandering ziet bij mensen - hoe klein ook.ā€ Els coacht ook 1-op-1. Ze is rustig, oordeelt niet en weet snel een vertrouwensrelatie op te bouwen. En wat mensen niet altijd van haar verwachten, is dat ze als het moet de vinger op de zere plek legt. Wat ze ziet, hoort of signaleert, onderbouwt ze. Zo weet je altijd waar je aan toe bent.

Laura Smidt

Laura is een creatieve denker met een passie voor vitaliteit en werkgeluk Ć©n een achtergrond als grafisch ontwerper. Met frisse ideeĆ«n en praktische tools helpt ze teams en leidinggevenden om het goede gesprek te voeren. ā€œGoede communicatie, luisteren en positief denken verbeteren de werksfeer. En (droge) humor helpt daar ook bij.ā€ Of het nu gaat om verzuimprotocollen of complexe businesscases: ze vertaalt taaie kost naar begrijpelijke en aantrekkelijke informatie. In haar rollen als vertrouwenspersoon en trainer luistert ze met aandacht en biedt ze nieuwe perspectieven. Met haar creativiteit en scherpe blik maakt ze Ć©cht het verschil.

Sandra Engelbertink

Sandra is een nuchtere en no-nonsense Oldenzaalse met een heldere missie: verbinden en delen, maar dan wĆ©l zo praktisch mogelijk. Zo ontstond in 2020 ook het idee voor Personele Zaken. ā€œSamen met mijn collega’s help ik organisaties vooruit. Of het nu gaat om complexe HR-vraagstukken of juist om praktische ondersteuning, wij staan altijd klaar.ā€ Met haar jarenlange ervaring zorgt Sandra dat HR begrijpelijk en overzichtelijk blijft. Samen met het team maakt ze onze visie waar: pragmatisch, positief en met aandacht voor de balans tussen mens en organisatie. Zo maken we Ć©cht werk van werkgeluk.

Home / Kennisbank / Training & coaching / Effectief leiderschap, samenwerken en communiceren

Effectief leiderschap, samenwerken en communiceren

Van kantoormedewerkers naar uitvoerders bij de klant en andersom; in het dagelijks werk bij dienstverlenende bedrijven is een efficiƫnte samenwerking tussen mensen van verschillende disciplines essentieel. Wij ontwikkelden een trainingspakket, passend bij elk van deze uiteenlopende doelgroepen. Zonder dat een grote tijdsinvestering wordt gevraagd en met praktische opdrachten over leiderschap, samenwerken en communiceren! Een kijkje in de keuken.

Werkplezier en productiviteit door efficiƫnte samenwerking

Een cultuur waarin iedereen weet wat er van hem of haar verwacht wordt en waaróm dat zo is, effectieve communicatie en een samenwerkingsstructuur waarbij iedereen op zijn plek zit: dat zorgt niet alleen voor tijdswinst, maar ook voor verhoogd werkplezier. Toch heeft in de praktijk elke dienstverlener zo zijn uitdagingen rondom deze thema’s.

Trainingen van Personele Zaken

Daarom ontwikkelden we een aantal trainingen en bijbehorende opdrachten, die als complete set worden aangeboden. Per klant en situatie worden de trainingen ingericht en aangepast op de vragen van de opdrachtgever en medewerkers zelf, zodat het geleerde direct toepasbaar is in de praktijk. Zo bleken in onze eerste pilot de volgende thema’s voorrang te hebben:

  • Goede communicatie over werk en werkoverdracht met medewerkers onderling
  • Communicatie richting de klant: commercieel, onderhandelen, beĆÆnvloeden en inzicht in eigen gedrag
  • Effectief werken: doelen stellen, werk in- en verdelen en handige hulpmiddelen
  • Persoonlijke effectiviteit: grenzen bewaken en gericht werken aan doelen

Mijn PZ

De trainingen zijn een combinatie tussen offline bijenkomsten en online tools en opdrachten. Deze zijn te vinden in een voor de werkgever op maat gemaakte omgeving: Mijn PZ. Zowel offline als online zoeken we medewerkers op daar waar ze sowieso al actief zijn. Trainingen worden op locatie bij de klant gegeven en de omgeving is te bereiken via de kanalen die ze dagelijks opzoeken, zoals WhatsApp, via hun mobiele telefoon of tablet.

Deze mix aan offline en online werkt ideaal. Mede door de ervaringen met werken op afstand die we vanwege corona hebben opgedaan, weten we precies wat wel en niet werkt. Een fysieke bijeenkomst is kort en krachtig en bevat afwisselende werkvormen. Opdrachten die we online nasturen zijn praktisch en direct toepasbaar in het dagelijkse werk. Ook hand-outs van de trainingen, stappenkaarten en andere tools zijn in de online omgeving terug te vinden.

In co-creatie met de werkgever

De ene werkgever is de andere niet en iedere medewerker is verschillend. De trainingscyclus van Personele Zaken wordt daarom altijd op maat gemaakt. Welke vragen en uitdagingen spelen er? Hoe nauwer de samenwerking en hoe meer inbreng van de klant, hoe specifieker we maatwerk kunnen leveren. Dit gaat dus niet alleen over een logo of kleuren aanpassen in de online omgeving, maar over de volledige invulling van de trainingscyclus. Ook de werkvormen en opdrachten sluiten zo nog beter aan bij de dagelijkse werkzaamheden van medewerkers. 

Hoe ziet jouw trainingscyclus eruit?

Hoe zorg jij voor effectieve samenwerking en communicatie binnen jouw organisatie? Ben je benieuwd hoe wij dit vanuit Personele Zaken inrichten of wil je een kijkje in onze online omgeving Mijn PZ? Stuur gerust een bericht naar Sandra Engelbertink!


Lees meer over deze onderwerpen

De juiste HR-aanpak maakt het verschil. Ben jij er klaar voor?

Scroll naar boven